Witamina D

Dziś postanowiłem opisać bardzo ważny element odchudzania oraz naszego zdrowia, którym jest witamina D.  Parę dni temu w TV  usłyszałem, że witamina D w dużym stopniu odpowiada za pozbycie się otyłości jak i zapobiega powstawaniu innych poważnych schorzeń takich jak:

– nadciśnienie

– choroby układu krążenia

– cukrzyca

– wszelkiego rodzaju nowotwory

– zwiększona łamliwość kości

– choroby serca

– układ odpornościowy

– jelita oraz trzustka

– kłopoty z pamięcią

– rak prostaty

– przeziębienie

 

Podam teraz 4 punkty, w których opisałem co można zyskać dostarczając witaminę D do swojego organizmu.

Zjedz więcej witaminy D a będziesz syty

A więc dowiedziałem się że jeżeli poziom witany D w naszym organizmie jest na idealnym poziomie wtedy organizm zaczyna produkować większą ilość hormonu, który odpowiedzialny jest za poinformowanie naszego mózgu o tym czy już się najedliście. Działa to w dwie strony, ponieważ niedobór witaminy D powoduje, że organizm wysyła do mózgu informacje ale z opóźnieniem dlatego do tego czasu więcej możemy zjeść co wiąże się z kolejnymi zbędnymi kilogramami. Podsumowując , jedząc na śniadanie produkty bogate w witaminę D zmniejsza nam się apetyt na kolejne posiłki.

Odłożysz mniejsza ilość tłuszczu

Tak i to jest prawdzie.  Dostarczajmy naszemu organizmowi więcej witaminy D, ponieważ jej brak wiąże się ze zwiększoną produkcją hormonów odpowiedzialnych za odkładanie a nie spalanie tłuszczu.

Pozbędziesz się tłuszczu z brzucha

Jak już wcześniej napisałem , witamina D odpowiada na spalanie tkanki tłuszczowej, ale w szczególności  w połączeniu z wapniem zmniejszają produkcje hormonu stresu , który w szczególności odpowiada za przyrost tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Pokaż swoją męskość

Chyba, każdy zna definicję prawdziwego faceta – powinien zbudować dom, posadzić drzewo i spłodzić syna. Głównie chodzi mi o to trzecie, ponieważ brak Wit.D działa negatywnie na hormony płciowe co wiąże się z niższym poziomem testosteronu oraz z mała żywotnością plemników, z czego Panie nie będą zadowolone.

 

Ile D?

Podam w jednostce IU (INTERNATIONAL UNIT) w której podaje się dawkę m.in. witamin.

Dla osoby dorosłej zalecana jest dawka 1000-1200IU, ale każdy musi dostosować poziom witaminy pod siebie, dlatego, że osoba uprawiająca sport ma mniejsze zapotrzebowanie na witaminę D niż osoba siedząca za biurkiem. Jeżeli jesteście ciekawi jaki macie poziom IU Wit.D , możecie sprawdzić to za pomocą badania krwi, przeciętny poziom szacowany jest na 30-70ng/ml. Nie zmuszam nikogo do takiego badania ale możemy sobie w ten sposób bardzo pomóc.  A teraz, czym podnieść nasze IU? Idealnym sposobem na to jest jedzenie tłustych morskich ryb oraz nabiał w różnej postaci. Możemy sobie to ułatwić jedząc tran zawiera on bardzo dużą ilość Wit.D. Nie musicie się bać o to że ktoś przesadzi z  jej ilością na świecie istnieje tylko kilka takich przypadków ale ludzie przyjmowali do organizmu 40000 IU dziennie , nawet sam nie jestem w stanie podać wam co należy zjeść aby do tego doprowadzić.

 

 Myślę, że to was zainteresuje:  mega dawka Wit.D na 100g.

– Tuńczyk : 85 IU

– Makrela : 160 IU

– Łosoś : 550 IU

– śledź : 820 IU

– Węgorz 1300 IU

 

Obiad z witaminy D (1300 IU)

Grillowany łosoś   –  900 IU

Przygotowujemy około 25 dag fileta z łososia lejemy na niego łyżkę oleju z oliwek posypujemy pieprzem i solą, kładziemy na grilla i smażymy około 8 min.

Do tego przygotowujemy 150 ml jogurtu naturalnego, dodajemy do niego małego ogórka oraz łyżkę stołową soku z cytryny, i oczywiście dla smaku pieprz i sól.

Aaaaa i też ważny element obiadu, pieczarki z cebulką, ta mieszanka zwiększa poziom witaminy D w organizmie, wystarczy podsmażyć na patelni i podać razem z łososiem.