Wiosłowanie sztangą

Dzisiaj naszło mnie aby pokazać wam w jaki sposób prawidłowo wykonujemy wiosłowanie sztangą. Jestem na 100% pewien, że każdy facet chciałby mieć szerokie plecy, najlepszym przykładem są kajakarze . Ale spokojnie, wy też możecie to osiągnąć między innymi dzięki wiosłowaniu sztanga na siłowni.

 

 

A więc do rzeczy :

1. Na samym początku – stabilna pozycja.

–  Stajemy stabilnie w wyprostowanej pozycji, nogi układamy mniej więcej na szerokości barków, teraz należy wypchnąć biodra do tyłu i nachylić się do przodu wypychając klatkę piersiową, pamiętając o tym, żeby utrzymywać plecy cały czas wyprostowane. Pozycja identyczna jak na przedstawionym obok obrazku.

 

2. Kolejny przystanek – pewny uchwyt.

–  No to teraz, jeżeli już mamy przygotowaną pozycję, łapiemy sztangę podchwytem , ręce trzymamy cały czas wyprostowane, sztanga ma być trzymana mocno, żeby zapobiec wyślizgnięciu, pamiętajmy jeszcze, aby ciężar nie był za duży oraz nie za mały.

 

3. Następnie – droga w górę.

–  Przyszedł moment dociągania, więc zaczynamy ruch od zginania rąk w łokciach, oczywiście łokcie przez całą drogę do góry prowadzone są przy ciele. Ważne również jest, aby przez całe ćwiczenie nie wyginać pleców.

 

4. Na sam koniec – zatrzymaj ruch.

–  Jak już dociągniemy sztangę, zatrzymujemy ruch na 1-2 s i powoli wracamy do pozycji startowej, musimy pamiętać, żeby utrzymywać sylwetkę w tej samej pozycji. Ruch w górę powinien być dynamiczny, natomiast opuszczając ciężar powinniśmy robić to trochę wolniej.