Silne ramiona

Jak już wcześniej pisałem, nie potrzebujecie drogiego sprzętu żeby zbudować bardzo silne ramiona. Przedstawię wam trening , dzięki któremu przyjdzie wam parę centymetrów.  Pierwszą zaletą takich ćwiczeń jest to, że możecie go wykonywać wszędzie nawet w domu. Drugą zaletą treningu z taśmami jest ciągły wzrost oporu, dzięki czemu mięśnie będą cały czas napięte i nie pozwolimy odpocząć, przyspieszycie tym sposobem efekty treningu.

 

Plan treningu będzie wyglądał następująco:

Ćwiczenia wykonujemy jedno po drugim, łączymy je w tzw. Obwody (Będzie tych ćwiczeń -> 3).  Każde ćwiczenie wykonujemy z maksymalną liczbą ruchów, przerywamy ćwiczenie dopiero w momencie gdy  głowa chce a mięśnie już nie mogą. Odpoczynek między poszczególnymi ćwiczeniami trwa 30s, natomiast między obwodami przerwa trwa tylko jedna minutę. Najlepiej będzie taki obwód powtórzyć 5 krotnie.

 

 

Rozpiętki na stojąco

Bierzemy taśmę i stajemy w pozycji prostej, nogi na szerokości barków, natomiast ręce z taśmą wyciągnięte przed siebie. Ćwiczenie wykonujemy płynnym ruchem na boki z prostymi rękoma. W czasie ruchu pamiętajmy o ściągnięciu do siebie łopatek i trzymaniu cały czas prostych pleców.

 

 

Prostowanie przedramion

Zaczynamy od zamocowania taśmy najlepiej, żeby znajdowała się ona nad nasza głową. Łapiemy drugi koniec taśmy oburącz, ale w taki sposób żeby było 15 cm odstępu między dłońmi. Odwracamy się plecami do taśmy, pochylamy lekko do przodu, wystawiamy jedną nogę do przodu tak jak na obrazku i wyprostowujemy przed siebie ręce, zatrzymujemy ruch na 1-2 s i wracamy.

 

 

 

 

Zginanie przedramion

Stajemy na jednym końcu taśmy obiema nogami ( lekko ugięte, na szerokości bioder), drugi koniec trzymamy mniej więcej na wysokości bioder i dynamicznym ruchem zginamy przedramiona przenosząc taśmę jak najbliżej barków.