Trening mma

Trening mma na siłowni

Ci którzy interesują się mma, bądź sami uprawiają ten sport wiedzą – żeby wygrywać walki sama technika bądź siła nie wystarczy. Jeżeli naprawdę myślicie o tym na poważnie,  musicie wzmocnić wszystkie Swoje strony :  szybkość + moc + technika + wytrzymałość = wygrana !

 

 

Przedstawię teraz trening mma, który ma za zadanie wzmocnić wszystkie atuty:

– jest to trening obwodowy

– obwód składa się z 15 stacji

– w ciągu 40 s wykonujemy jak najwięcej powtórzeń

– 20 s odpoczynku między poszczególnymi ćwiczeniami

– wykonujemy 3 takie obwody

– przerwa między obwodami : 4-5 min

 

Oczywiście zanim przejdziemy do treningu głównego nie możemy zapomnieć o solidnej rozgrzewce, możemy wykorzystać tutaj streczing dynamiczny, czyli wymachy ramion, nóg, pajacyki, itd.

Natomiast po skończeniu obwodów,  powinniśmy pobiegać około 10 min i skończyć trening rozciąganiem mięśni czyli streczingiem.

 

Zaczynamy :

 

 1.  Samobójki – czyli ustawiamy dwa pachołki na odległości 5 m od siebie i biegamy przez 40 s od jednego do drugiego pachołka sprintem – ćwiczymy nogi, korpus oraz moc.

2. Rzucanie piłką lekarską o podłogę – ćwiczymy siłę ciosu jednocześnie całe ciało.

3. Zginanie ramion – ćw. biceps oraz przedramiona.

4. Pompki z klaśnięciem – ćwiczymy klatę, barki oraz triceps.

5.  Podciąganie na drążku – ćwiczymy plecy, bicepsy oraz korpus.

6. Zarzut sztangi – ćwiczymy barki oraz korpus.

7.  Wchodzenie na linę – ćwiczymy całe ciało.

8. Przysiady ze sztangą – ćwiczymy korpus, oraz wszystkie mięśnie nóg i pośladków.

9. Wskakujemy z piłką lekarską na podest – ćwiczymy nogi, barki, korpus oraz ramiona.

10. Dociąganie sztangi (wiosłowanie) – ćwiczymy plecy, korpus oraz bicepsy.

11. Wyciskanie hantli stojąc z lekkim przysiadem – ćwiczymy całe ciało.

12. Wyprosty z workiem na plecach – ćwiczymy korpus oraz plecy.

13.  Wyciskanie sztangi na leżąco – ćwiczymy klatkę piersiową oraz tricepsy.

14. Podskoki na skakance – ćwiczymy nogi oraz szybkość.

15. Brzuszki – ćwiczymy mięśnie brzuch.