Testosteron

Testosteron jest głównie rozpoznawany u mężczyzn dlatego nazywany jest męskim hormonem płciowym i to raczej utożsamiany jest z kolesiami z siłowni niż naukowcami. Natomiast wiadomo, że niewielka ilość  testosteronu jest również obecna w organiźmie kobiety. Odkładając na bok możliwości typu podwyższony poziom agresji bądź zwiększony popęd seksualny, odpowiada on również za zwiększenie tempa przemiany materii, znacznie ułatwia budowanie mięśni i spalanie tłuszczu w organiźmie. Od zawsze wiadomo było, że poziom testosteronu ulega zmianie wraz z naszym starzejącym się organizmem, zwłaszcza po przekroczeniu 45 roku naszego życia. Dlatego właśnie zaczynamy przybierać na wadzę w tym okresie. Najskuteczniejszym sposobem na podniesienie testosteronu są ćwiczenia siłowe. Jeśli nie lubicie dźwigania, możecie zastąpić je wysiłkiem aerobowym, albo jest i jeszcze inny sposób, dla bardziej leniwych:

Chcecie wiedzieć co i w jakich ilościach pic po treningu? Jak podnieść poziom testosteronu? To proszę podaje wam jak na tacy, wystarczy tylko wszystko razem wymieszać , najlepiej  300 ml wody.

 

DEKSTROZA (60g) + SERWATKA (30g)

A więc, większość produktów które posiadają 2 razy większą ilość węglowodanów niż białka, wyrównują poziom insuliny, przez co zwiększa się produkcja hormonu wzrostu, w połączeniu z testosteronem ma znaczący wpływ na wzrost masy mięśniowej.

 

FOSFATYDYLOSERYNA (300 mg)

Niweluje hormon stresu, który bardzo źle działa na nasz testosteron.

 

KWAS ASPARAGINOWY (3g)

Jest to aminokwas białkowy który ma duży udział w syntezie i uwalnianiu testosteronu, dzięki czemu mięśnie mogą wykorzystywać go do swojej pracy.

 

CYNK (15mg)

Pewnie nie wiecie, ale poziom testosteronu u młodych chłopaków jest bardzo wrażliwy na niedobór cynku. Cynk utrzymuje poziom testosteronu na wysokim poziomie.

 

BCAAS ( 10g)

Są to aminokwasy rozgałęzione, które należy zażyć po treningu, podnoszą one poziom testosteronu.