Test

Mam dla was kilka szybkich testów, dzięki którym sprawdzicie czy jesteście w formie czy raczej powinniście wziąć się za siebie jak najszybciej.

 

1. Tętno

–  Tętno w normie to  60-100 uderzeń na minutę, dlatego zmierzcie swoje tętno na nadgarstku bądź szyi, jeżeli macie mniej niż podany przedział – jesteście w świetnej kondycji.

 

2. Złączenie rąk za plecami

–  Dacie radę złączyć ręce za plecami? Jeżeli nie może oznaczać to, że macie jakieś wady postawy, bądź spięte mięsnie – chcesz sobie pomóc ? – rozciągaj barki oraz możecie zapisać się na jogę, powinno pomóc w mniej niż 5 miesięcy.

 

3. Współczynnik tkanki tłuszczowej – pomiary zapiszcie na kartce

–  Musimy zmierzyć obwód w pasie na wysokości pępka, następnie mierzymy obwód naszych bioder. Dzielimy obwód w pasie przez obwód w biodrach. Jeżeli wynik wykaże więcej niż 0.95 będzie oznaczać to nadwagę, natomiast więcej niż 1.0 daje do zrozumienia, że istnieje duże zagrożenie zachorowania na cukrzycę.

 

4. Problem z alkoholem

–  Sprawdźcie czy nie macie  na żebrach widocznych czerwonych, no bardziej fioletowych krwinek widocznych gołym okiem.

– Sprawdźcie wewnętrzne części dłoni, czy nie są zaczerwienione.

Jeżeli posiadacie takie objawy, może oznaczać to, że macie problemy z wątrobą, zalecana będzie wizyta u lekarza.

 

5. Oddech

–  zadanie polega na zliczeniu wszystkich oddechów w ciągu minuty, jeżeli będziecie mieli 15 bądź mnie jesteście w idealnym stanie, natomiast jeśli zliczycie ponad 25 oddechów, powinniście wziąć się za siebie i zacząć ćwiczyć.