Sześć zasad budowania 6 – paka

Jak sami wiecie aby wyrzeźbić mięśnie brzucha trzeba się nieźle napocić. Dlatego mam dla was  6 zasad, dzięki którym ułatwicie oraz przyspieszycie sobie budowanie 6 – paka.

 

1. NIE  trenujmy mięśni korpusu godzinami

Chodzi mi tu bardziej o to, że mamy brzuch wyrzeźbić a nie przepalić na siłowni trenując go 2h dziennie. Traktujmy trening brzucha jako jeden z elementów całego treningu czyli nie przeznaczaj całego treningu tylko na brzuch, ale staraj się za to dołożyć do wybranych treningów zestaw kilku ćwiczeń na brzuch, które wykonasz w czasie nie więcej niż kilka minut.

 

TAK  musimy nauczyć się poprawnie wykonywać mostek

Teraz większość czytających wybuchła śmiechem, jak można nie potrafić poprawnie wykonać tak prostego ćwiczenia jakim jest mostek. Tak,  można to zrobić źle.  Ogólnie mówiąc mostek to pozycja do pompki, podparta na przedramionach. To teraz spróbujmy wykonać go poprawnie : Musimy poprosić jakaś osobę, aby położyła na Naszych plecach kij, najlepiej od szczotki. Jeżeli dotyka naszego ciała na kości ogonowej i między łopatkami aż do głowy, możemy powiedzieć, ze potrafimy wykonać mostek poprawnie.

 

 

2. NIE  przeginajmy z kardio

Tutaj kieruje to do osób, które na trening poświęcają nie więcej niż 45 min. Dlatego te osoby powinny ten czas wykorzystać tylko i wyłącznie na siłowni a odpuścić sobie bieganie i wziąć ciężary w ręce.  Doszukałem się informacji, że amerykańscy naukowcy udowodnili, że pojedyncza seria wykonywana podczas ćwiczeń spala porównywalną ilość kalorii co 6- minutowy bieg na dystansie jednego kilometra.  Oczywiście, jeżeli spędzasz na treningu więcej czasu , sesja kardio będzie mile widziana.

 

TAK  ruszajmy się

Jeżeli rezygnujemy z biegania to nie znaczy, że mamy luz na siłowni. Wychodząc z treningu jeżeli nie widzimy po sobie potu i zmęczenia to trening możemy uznać za zmarnowany. Jeżeli już zaczynamy trening to dajmy z siebie wszystko najlepiej będzie wykonywać trening obwodowy, podczas każdej sesji wykonujemy jak najwięcej powtórzeń w ciągu 40 s, następne 20s  powinno nam zając przejście na kolejne ćwiczenie.  Ogólny czas wykonywania obwodu zależy od Ciebie i stażu treningowego.

 

 

3. NIE  brzuszki to nie aeroby

Znalazłem informację, że amerykańscy naukowcy udowodnili, że aby spalić 0.5 kg tłuszczu musielibyśmy zrobić około 200 tysięcy brzuszków. Dużo prawda?  Mało tego, że zajmie to nam bardzo dużo czasu to w dodatku nie odsłoni nam naszych mięśni brzucha.

 

TAK  ćwiczmy największe partie mięśni

Logiczne jest, że podczas treningu mięśnie spalają kalorie, ponieważ potrzebują dużo energii do skurczu. Dlatego polecam wam skupić się na ćwiczeniu największych partii mięśni, ponieważ efekty będą pojawiały się znacznie szybciej.

 

 

4. NIE  zaczynajmy żadnego treningu od wykonywania brzuszków

Musimy wiedzieć, że mięśnie brzucha wykorzystujemy praktycznie do każdego ćwiczenia jakiego wykonujemy na treningu. Dlatego, jeżeli zmęczymy mięśnie brzucha na starcie  to wykonując kolejne ćwiczenia, zmniejszymy naszą siłę przy wykonywaniu ćwiczeń w dalszej części treningu.

 

TAK   zbudujmy korpus

Jeżeli nie wiedzieliście to korpus to nie tylko brzuch, jest to także dolna część pleców oraz mięśnie obręczy biodrowej. Te części ciała odpowiadają za przekazywanie mocy z dolnej części ciała do górnej.  Przykładem mogą być bokserzy.

 

 

5. NIE  zapominajmy o regeneracji

Musimy pamiętać, że brzuch to tylko mięśnie  i nie można ich trenować dzień w dzień. Dlaczego? A właśnie dlatego, że możemy je przetrenować i wtedy zamiast dać im kilkudniowy czas na regeneracje , będziemy musieli dać im czas na regenerację ale kilkumiesięczną. Trenując brzuch 2 – 3 razy w tygodniu z jednodniową bądź dwudniową przerwą w zupełności wystarczy.

 

TAK  zmieniajmy ćwiczenia

Tutaj krótko i na temat- zmieniając ćwiczenia, zaskakujemy mięśnie i zmuszamy je do rozwoju, ponieważ zaczynają pracować mięśnie które do tego czasu nie brały udziału w treningu.

 

 

6. NIE  jedzmy śmieciowego jedzenia

Jeżeli chcemy mieć ten wymarzony płaski brzuch – musimy bez gadania zrezygnować z fast fooda.

 

TAK  trzymając dietę pozwólmy sobie na bonus

Wskazane jest raz w tygodniu, zjedzenie czegoś kalorycznego, może być to pizza. Sami wiemy, że jeżeli odstawimy dietę bez podjadania w jej trakcie, zapychamy się słodyczami i innym jedzeniem, którego nam przez tak długi czas brakowało. Dlatego zjedzenie czegoś  raz w tygodniu pozwoli nam zapanować nad sobą.