Śniadanie godne króla

Znając życie, każdemu z Was na 100% zdarzyła się sytuacja, kiedy poranny budzik dzwoni a Wam nie chce się wstać? Przestawiacie budzik, chociaż na 5 minut, później na kolejne 5 i… później jest już za późno aby wyszykować się i zdążyć ze wszystkim przed wyjściem z domu! Być może niektórzy z Was robią tak codziennie. Czasu starcza zwykle na szybką poranną toaletę, ubranie się ewentualnie wypicie połowy kubka kawy na obudzenie. Oczywiście jest to bardzo zły poranek, duża część osób omija zupełnie w swoim jadłospisie pierwszy – najważniejszy zarazem –  posiłek jakim jest śniadanie i sięga po coś do jedzenia dopiero wówczas kiedy atakuje bardzo silny głód .

Dlaczego śniadanie jest takie ważne?

Teraz zadajmy sobie pytanie, dlaczego śniadanie jest takie ważne? Udowodniono, że zaraz po naszym przebudzeniu we krwi jest najniższy poziom glukozy jaki pojawia się w ciągu dnia w naszym organizmie, dlatego też aby go nieco podwyższyć powinniśmy zjeść posiłek pełen wartościowych składników odżywczych. Wiem, łatwo mówić – każdy z nas woli pospać tą chwilę dłużej niż zjeść to oczywiste. Jednak dla lepszego samopoczucia, zdrowia a także figury warto jednak ustawiać budzik nieco szybciej i wstawać tak, aby jednak ten posiłek zjeść. Musicie wiedzieć jednak, że nie dając organizmowi pierwszego posiłku, zmuszacie go do bardzo intensywnej pracy, która niestety powoduje, że organizm nie funkcjonuje tak jak powinien. Jeżeli nie zdarza Wam się „przestawianie budzika” czy przysypianie codziennie – lecz raz na jakiś czas – pamiętajcie aby zaraz po przybyciu do pracy czy szkoły coś zjeść, ponieważ im dłużej z tym zwlekacie tym możecie mieć więcej objawów nieprawidłowego funkcjonowania organizmu – mówię tutaj o zawrotach i bólach głowy, spadku glukozy, uczuciu zmęczenia. Dodatkowo osoby, którym zależy na utrzymaniu prawidłowej masy ciała powinny wiedzieć, że nie zjadając nic na śniadanie wyrządzają sobie szkodę – w ciągu dalszej części dnia zjecie o wiele więcej, nawet do dwóch razy więcej a wszystko przez to, że poranny głód będziecie zajadać przy wszystkich posiłkach! Śniadanie dlatego powinno być solidne, bo to ono ma dostarczać energii na dalszą część dnia.

Na posiłek ten powinno składać się kilka składników – urozmaiconych. Powinny to być przede wszystkim chude wędliny, twaróg, jaja, mleko czy jogurty podane z pieczywem, najlepiej pełnoziarnistym czy płatkami owsianym lub musli. Bardzo przydatne urządzenie w domu to opiekacz, dzięki któremu te składniki możecie podać na ciepło. Do opiekacza możecie bowiem wsadzić samo pieczywo aby się zapiekło, później posmarować np. powidłami ze szklanką mleka czy jogurtem albo wybrać nieco inną wersję – w 2 kromki wsadzić plaster sera, szynki, kawałek pomidora oraz na przykład oregano czy inne przyprawy i zapiec to na pysznego tosta, którego można wciągnąć z kawą czy herbatą 😉  Nie zabiera to dużo czasu a dostarcza energię !

 

Kto rano wstaje, ten koniecznie je śniadanie !