Słabe suplementy

Podam teraz 25 suplementów podzielonych na grupy. Są to suple które zwyczajnie nie robią tego co jest napisane na etykietach.

Dla ciekawskich  mam jeszcze jedną ciekawostkę – Wiecie, że nie każde zioło jest zdrowe? Duża ilość suplementów zawiera w składzie składniki naturalne, czyli co? na 100%  zdrowe? Otóż nie, pewnie nie wiecie, że najsilniejsze trucizny są pochodzenia naturalnego. Dlatego trzeba zachować szczególną ostrożność podczas dobierania preparatów.

 

Mogą być niebezpieczne:

Guarana – Jest to w pewnym stopniu kofeina, nie zalecane jest stosowanie jej w dużych dawkach, ponieważ ma bardzo negatywny wpływ na nadnercza oraz źle wpływa na system kontroli poziomu cukru we krwi.

Witamina A – Chyba wszyscy wiemy, że witamina A  występuje w wielu produktach, dlatego nie potrzeba sięgać po dodatkowe zasoby , ponieważ można zaszkodzić swojej wątrobie.

Ziołowy testosteron – Ogólnie źle wpływa na nasze zdrowie oraz istnieje wiele odmian tego suplementu, które są zakazane dla sportowców.

Melatonina – Podczas krótkiego jej stosowania jest skuteczna, ale jeżeli zażywamy jej przez dłuższy czas, możemy osłabić zdolność naszego organizmu do wyznaczania rytmu dobowego.

Witamina E –  Mężczyźni powinni ograniczać ją do minimum , ponieważ istnieje duże prawdopodobieństwo wystąpienia raka prostaty.

 Dziurawiec – Przyśpiesza rozpad dużej ilości leków wypisywanych przez lekarzy na receptę, oraz osłabia ich działanie.

Kava kava – Znakomicie obniża stres oraz poprawia nasz nastrój, lecz ma negatywny wpływ na wątrobę. I ważne – w Polsce jej używanie jest zakazane.

Yohimbina – Jest to afrykańska roślina, jej działanie powinno poprawiać erekcję , natomiast doprowadza do chorób serca a nawet do licznych zgonów.

Środki przeczyszczające – przesadzanie z ich stosowaniem może doprowadzić do odwodnienia organizmu.

 

Nie działają :

Garcinina cambogia –  Jest to roślina często stosowana na zachodzie, ma na celu zmniejszenie apetytu, zaś jej skuteczność porównywalna jest do efektu placebo.

Glukozamina –  Więcej o niej gadania niż jej działania, teoretycznie powinna działać pozytywnie na bóle reumatyczne , niestety tak nie jest i z ochroną przed chorobami w przyszłości też możemy mieć problem.

Jagody akai – Mówi się ,że pomaga podczas odchudzania – tak tylko się tak mówi, jest to owoc, który zawiera gigantyczną dawkę witaminy C.

Kolagen – Nie udowodniono, że kolagen działa odmładzająco, dlatego nie zalecam stosowania tego suplementu.

Termogeniki –  Teoretycznie powinny przyśpieszyć nasz metabolizm, niestety tylko teoretycznie.

Hoodia – to samo co garcynia cambogia.

Ostropest –  chroni wątrobę, lecz tylko w małym znaczeniu tego słowa.

 

Szkoda na nie pieniędzy :

Chitosan – znany jako spalacz tłuszczu , słaba skuteczność w działaniu.

Żelazo – wystarczająco dużo, żelaza mamy w organizmie żeby wspomagać się takim suplementem.

Witamina C – Badania dowodzą, że witamina C dostarczana w pożywieniu ma lepsze działanie niż dostarczanie jej za pomocna tabletek.

Kapsaicyna – Ma bardzo dobre działanie, doskonale spala tłuszcz, ale można zjeść coś ostrego i zaoszczędzimy sporo $ .

Multiwitaminy – Najlepiej skorzystać z kapsułek, ponieważ tabletki są ciężkie do strawienia.

Wapno – Tutaj jeżeli już kupujemy to z dobrej firmy, tanie suplementy posiadają wapno słabo przyswajalne .

 Fitosterole – obniża poziom cholesterolu, ale ma rewelacji.

Chlorofil – lepiej jeść więcej zielonych warzyw niż korzystać z tego suplementu.