Przykładowa jednodniowa dieta na odchudzanie

Chcesz jeść i chudnąć? Teraz to będzie bardzo proste. 1500 kcal dziennie to dużo czy mało ? No to śmiało mogę powiedzieć, że wystarczy aby zrzucić od 1 do 2 kg tygodniowo. Przedstawię teraz jednodniową dietę w której niczego nie musisz sobie odmawiać, zjesz, najesz się, będziesz dobrze wyglądać i utrzymasz formę.  Natomiast jeżeli połączycie dietę z ćwiczeniami fizycznymi efekty będą jeszcze szybsze. Przykładowa jednodniowa dieta na odchudzanie, zachowuje właściwe proporcje między białkiem, tłuszczem i węglowodanami. Najlepszym przyjacielem każdej diety bez wyjątku jest aktywny tryb życia.

 

Najlepsza jednodniowa dieta odchudzająca opiera się na kilku posiłkach dziennie, jedzonych co kilka godzin, czyli często ale nie dużo. Jednym z kluczy do sukcesu przy zrzuceniu wagi są posiłki z dużą ilością błonnika. To on reguluje nasze trawienie.

Śniadanie

Naleśniki z serkiem ricotta i jagodami

– pół szklanki pełnoziarnistej mąki

– dwa białka jajek

– 2 łyżeczki oleju

– pół szklanki maślanki

– ¼ łyżeczki soli

– 1 łyżka serka ricotta

– pół szklanki jagód

– 1 łyżka płatków migdałowych

– 1 łyżeczka zmielonej papryki

 

Przygotowanie:

Wymieszaj pierwszych pięć składników, rozgrzej patelnię i wlej połowę mikstury. Smaż około 30 s , następnie obróć i smaż 20s. Później zrób drugiego naleśnika, wypełnij je ricottą i jagodami, zroluj i posyp papryką i migdałami. Gotowe!.

Możemy też zamienić śniadanie na:

 

Śniadanie

Naleśniki z owocami i masłem migdałowym

– dwa naleśniki z mąki pełnoziarnistej

– jedna łyżka masła migdałowego

– pół szklanki owoców leśnych

Przygotowanie

Jedzenie na początku dnia migdałów lub masła migdałowego stabilizuje poziom cukru we krwi. Oznacza to, że spadnie ochota na coś słodkiego w ciągu dnia.

 

Przekąska

– pół szklanki suszonej żurawiny

– 10 orzechów pekan

– jedna łyżka pestek dyni

 

Przygotowanie:

Wystarczy wymieszać wszystko i zjeść J  Orzechy pekan w porównaniu do innych orzechów, zawierają najwięcej jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które idealnie walczą z brzuchem i poprawiają elastyczność skóry.

 

Lunch

Tortilla z dzikim łososiem i salsą

– 100g dzikiego łososia

– jedna łyżka oliwy

– jeden posiekany ząbek czosnku

– 1/3 szklanki kostek papai

– pół średniej wielkości limonki, (posiekanej)

– dwie gotowe tortille

Przygotowanie

Pokrojonego łososia z oliwą wstaw do piekarnika , temperatura około 180 stopni, na około 15-17 min. Następnie połącz składniki do sosu i napełnij tortille.  Plusem w tym posiłku jest to, że zawiera kwasy omega-3 zwłaszcza w łososiu.

 

Kolacja

Pikantne tofu z komosą ryżową

– jedna szklanka ugotowanej komosy ryżowej

– 70g tofu, najlepiej w kostkach

– 2 łyżki czerwonej i zielonej papryki, również w kostkach

– 1 łyżka świeżej kolendry

– dwie łyżki awokado, tak samo kostki

– dwie łyżki soku limonki

Ten posiłek zawiera sporo błonnika oraz białka.