Przekąska

Jest to również bardzo ważny posiłek w ciągu dnia, ponieważ zjedzenie jej mniej więcej 2 godziny po obiedzie, powstrzymuje spadek poziomu cukru.

 

 

Dawka energii:

 

– orzechy

– ziarna

– masło orzechowe

– oliwa

– jagody

– brokuły

– nieoczyszczone zboża

– ziemniaki

– ser

– humus

– awokado

– wafle ryżowe

 

Przykładowa przekąska to sałatka z brokułów, awokado oraz ziaren – będzie to zapewne dla Was nowość, ale warto poświęcić te 15 min na przygotowanie:

Składniki:

– 3 brokuły

– 80 g kaszy, najlepiej Quinna

– 2 awokado

– liście Rukoli

– 1 cytryna

– oliwa extra virgin

– 1 stołowa łyżka kopru włoskiego

– 1 stołowa łyżka maku

– 1 łyżeczka kminku oraz gorczycy

– 100-150 g pestek słonecznika

-100-150g pestek dyni

 

Jak przygotować?

Jest to danie w 15 min więc bez stresu, na samym początku powinniśmy zacząć gotować kaszę, ponieważ zajmie to nam całe 15 min, w trakcie brokuły gotujemy na parze. Teraz bierzemy patelnię i podgrzewamy na średnim ogniu z niewielką ilością oliwy. Następnie, na rozgrzaną patelnię wrzucamy koper, gorczycę, mak oraz kminek. Teraz mieszamy do momentu aż ziarna zaczną pękać i dodajemy pestki słoneczniki i dyni. Mieszamy wszystko tak około 6 min, dodajemy trochę soli i odstawiamy na bok, żeby trochę schłodzić. Na sam koniec wyjmujemy miskę, wrzucamy do niej brokuły, kaszę oraz liście rukoli i polewamy wcześniej wyciśniętym sokiem z cytryny, jeszcze posypujemy kawałkami awokado skrapiamy oliwą i gotowe. Smacznego.

 

Jakie będziemy mieli z tego korzyści?

Kasza Quinoa jest idealnym źródłem białka oraz uwalnia energię w momencie jak zaczynacie opadać z sił. Natomiast awokado zawiera spore pokłady tłuszczu, którego organizm potrzebuje jeżeli myślimy o szybszych efektach. Awokado posiada również spore ilości witaminy A, B i C.