Popraw swoją pamięć

Od pewnego czasu interesuje mnie w jaki sposób, można ożywić swój mózg, mam dosyć chodzenia zamyślony albo myśleć nie wiadomo ile nad jedną rzeczą. Dlatego doszukałem się bardzo ciekawych informacji :

Hasło na dziś? –  „Kiepsko jesz, kiepsko myślisz” – może i się nie rymuje, ale to prawda.

 

Podam kilka wskazówek:

Jak poprawić myślenie oraz zapamiętywanie:

1. Zamiana kawy na herbatę

Tak, wiem  pijecie kawę od kilku ładnych lat i teraz co? Mamy sobie zamienić ją na herbatę? Oszalałeś? – liczę się, z taką reakcją. Ale do niczego nie zmuszam – tylko doradzam.

Amerykańscy naukowcy udowodnili, że zielona herbata i szałwia powinny stanowić element przewodni w naszym organizmie, ponieważ wymieniona jako pierwsza zielona herbata zawiera teinę, która działa pobudzająco, zaś szałwia działa bardzo dobrze na poprawę naszej koncentracji.

Wnioskując , mają działanie pobudzające i pozytywnie wpływają na prace naszego mózgu.

 

2. Postaraj się rzucić palenie

Palenie zabija nasz mózg , spowalnia jego pracę, i ogranicza naszą koncentrację, przez co nie wykorzystujemy go w taki sposób jak powinniśmy.

 

3. Uważaj na alkohol

Wiadomo, jesteśmy młodzi, tyle zabawy imprez alkoholowych jak to ominąć? Przecież to się wszystkim podoba. Tak, tylko, ze nie bierzemy pod uwagę skutków ubocznych, zbyt duża dawka alkoholu może prowadzić do ciężkiej choroby Korsakowa, czyli tracimy częściowo swoją pamięć a te braki uzupełniane są  fałszywymi wspomnieniami, osobiście wydaje nam się to prawdą a w rzeczywistości takie zdarzenie nie miało miejsca. Równie groźny jest kac, chyba każdy kto miał kaca wie jakie to uczucie – nie możemy się skupić, oraz szwankuje nasza pamięć.

 

4. Słońce

Tutaj krótko,  witamina D, która wytwarza się w organizmie pod wpływem promieni słonecznych,  ma bardzo znaczący wpływ na zdolność rozumienia.

 

 

A na koniec podam 8 produktów odpowiedzialnych za poprawę funkcjonowania naszego mózgu, pamięci:

 

  •  Szklanka mleka

Znowu zasięgnąłem informacji od Amerykańskich naukowców i udowodnili, że wypicie jednej szklanki mleka dziennie wpływa bardzo pozytywnie na działanie naszego mózgu.

 

  •  Sok jabłkowy

Picie co najmniej jednej szklanki dziennie podnosi poziom acetylocholiny, która to odgrywa bardzo ważną rolę w procesach pamięci.

 

  •  Wołowina

Kreatyna, która zawarta jest w mięsie również działa pozytywnie na poprawę pamięci, podczas testów na pamięć, ludzie którzy spożywali dziennie 1,5kg mięsa już po paru dniach mieli lepsze wyniki niż osoby nie jedzące mięsa.

 

  •  Zielony groszek

Groszek bogaty jest w witaminę A i miedź, która odpowiada w naszym organizmie za poprawne myślenie i zapamiętywanie.

 

  •  Zielona sałata

Stwierdzone jest , że brak witaminy b12 zawartej w zielonych warzywach a w szczególności w sałacie może nawet uszkadzać znacząco nasz mózg.

 

  •  Ryby

Tutaj chyba wszyscy wiemy, że bogate są w kwasy omega3 i omega6, które mają chyba największy wpływ na sprawność myślenia i zapamiętywania.  Jedząc je dostarczamy również magnez i witaminę B12 której działanie podałem wyżej.

 

  •  Bób

Zawiera spore ilości witaminy B4 – jej brak powoduje problemy z zapamiętywaniem.

 

  •  Fasola

Problemy z koncentracją? – jeśli tak to oznacza, że potrzebujesz magnezu, którego dostarczysz do organizmu jedząc duże ilości fasoli.

 

 

I to by było na tyle w tym temacie, oczywiście jeżeli dowiem się czegoś więcej odświeżę temat.  Pamiętaj – jedz z głową.