Kurczak

Zacznę  może od tego co zawiera kurczak. Jest on bogaty w witaminy z grupy B,  które są niezbędne do skutecznego metabolizmu, i oczywiście zawiera ogromne ilości białka przydatne do budowy mięśni. Tymianek dodawany  do kurczaka zawiera olejki eteryczne, które pomagają przyswoić kwasy omega-3 i spowalniają starzenie się mózgu.

Przedstawię parę sposobów na przygotowanie potraw z kurczakiem w naprawdę szybki sposób:

 

Pieczony kurczak

(z tymiankiem i cytryną)

Składniki :

– duży kurczak około 2 kg

– 1 większa cytryna pokrojona w ćwiartki

– 3 gałązki świeżego tymianku

– 5 plastrów boczku

 

Przygotowanie:

Jak mamy już kupionego kurczaka ( najlepszy będzie z hodowli ekologicznej), musimy go opłukać, następnie osuszyć i doprawić sola i pieprzem. Teraz ćwiartki cytryny oraz tymianek wkładamy w środek kurczaka a plastry boczku układamy na piersiach. Nastawiamy piekarnik na 200 stopni i wkładamy naszego ptaszka na 80 min, następnie zwiększamy temperaturę do 220 stopni i zostawiamy go jeszcze na 15 min , podajemy go z grillowanymi warzywami.

Jak sami widzicie nie potrzeba żadnej filozofii, żeby przygotować przepysznego kurczaka.

 

Przekąska po treningu

(skrzydełka na ostro z dipem z niebieskiego sera i tabasco)

Składnieki:

– 4 pieczone skrzydełka

– 1 łyżeczka sosu tabasco

– 3 łyżki niebieskiego sera (rokpol)

– 2 łyżki jogurtu naturalnego (0%)

– 1 gałązka selera naciowego

 

Przygotowanie:

Jest to bardzo smaczna popołudniowa przekąska, musimy wysmarować wcześniej przypieczone skrzydełka ostrym sosem i podgrzać w mikrofalówce prze 1,5 min. Następnie mieszamy ser z jogurtem oraz obieramy seler i kroimy w kawałki. Jogurt i ser zapewnią Ci dostawę energii, seler dostarczy przeciwutleniaczy, a o białko zadbają pieczone skrzydełka kurczaka.

Ostry sos – zawiera kapsaicynę która przyśpiesza metabolizm i bardzo dobrze przytłumia apetyt. No i jak wiadomo dodaje świetnego smaku.

 

Odbudowa po treningu

( marokański kurczak z kuskus)

Składniki:

– 100g kaszy kuskus

– 2 upieczone udka

– 1,5 łyżki mieszanki przypraw Rasel Hanout ( można kupić w kuchniach świata)

– 50g mieszanki orzechów nerkowca i owoców suszonych

– garść posiekanej na drobno świeżej mięty

 

Przygotowanie:

Gotujemy kaszę tak jak jest to opisane na opakowaniu, w tym czasie rozbieramy oba upieczone udka, kości wyrzucamy do śmietnika, natomiast mięsko podsmażamy jeszcze na patelni. Dodajemy przyprawę, orzechy oraz owoce. Podsmażamy przez około 3 min. Gotową już kaszę przekładamy do miski, dodajemy wszystko z patelni oraz posiekaną miętę i dobrze będzie skropić to wszystko oliwą. Na samym końcu dokładnie wymieszajmy.

Orzechy –  bogate są w jednonasycone kwasy tłuszczowe, obniżają zły cholesterol i podnoszą poziom dobrego. Zadbają również o Nasz mózg i chronią serce, natomiast owoce dostarczą nam energii.

 

Szybki obiad

(meksykańska tortilla z surowymi warzywami i kurczakiem)

Składniki:

– dobrze upieczona pierś z kurczaka (pokrojona w kostki)

– czerwona papryka pokrojona w paski

– pół średniego ogórka pokrojonego w paski

– 2 pełnoziarniste tortille

 

Przygotowanie:

Rozkładamy placki i układamy na nich kurczaka oraz wszystkie przygotowane warzywa, dodajemy trochę sosu, zależy kto jak lubi , zawijamy i gotowe. Można również wrzucić na 2-3 min do mikrofali.

Stawiamy tutaj na surowe warzywa oznacza, że nasz organizm dostanie wszystko co dobre ponieważ, warzywa nie stracą nic podczas gotowania. Np.: czerwona papryka, bogata jest w witaminę C, pomaga w znacznym stopniu eliminować toksyny z wątroby i dba o odporność.

 

Posiłek przedtreningowy

(zupa na ostro z makaronem i kurczakiem)

Składniki:

– 140g azjatyckiego makaronu do woka

– jedno udko ( mięsko osobno, kości do śmieci)

– garść mrożonych brokułów

– szczypta płatków chili

– saszetka zupy miso

 

Przygotowanie:

Jest to według mnie jeden z lepszych sposobów  na dostarczenie przed treningiem dużej dawki węglowodanów oraz białka. Na początku musimy ugotować makaron zgodnie ze wskazówkami z opakowania, w garnku trzeba zagotować wodę dodać zupę, kawałki kurczaka oraz brokuły i gotować 5-7 min. Przekładamy makaron do miski i zalewamy wywarem z mięsem. Na koniec posypujemy płatkami z chili i gotowe.