Jak jeść by schudnąć

Jeśli macie wielką ochotę, aby stawić czoła zbędnym kilogramom powinniście  przeczytać to co tu dla Was wypociłem. Będą to skrócone porady na wagę lekką.

 

A więc:

Jak jeść by schudnąć

Słodko słony smak

Łatwiej będzie ustrzec się przed nadmiarem kalorii, gdy zrozumiemy jak wszystko ze sobą działa i w jaki sposób popycha Nas do ich pochłaniania. Naukowcy ze Stanów Zjednoczonych wyjaśniają, że jednym z powodów może być stres, ponieważ intensyfikuje on słony i słodki smak. Powoduje to, że jedzenie zaczyna sprawiać Nam większą przyjemność. I to w dodatku tak dużą, że ciężko jest się powstrzymać, przez co zjadamy zazwyczaj około 40% więcej niż normalnie jemy. Najlepszą radę jest, aby przed każdym posiłkiem rozładować swoje emocje,  np : może być to jazda na rowerze bądź obejrzenie swojego ulubionego serialu.

 

Zdrowe śniadanie

Dietetyczne pomysły panów Dukana oraz Atkinsa, które polegają na definitywnym odstawieniu węglowodanów, mogą okazać się przez pewien czas skuteczne, ale badania przeprowadzone na zachodzie wykazują, że dieta, która opiera się tylko i wyłącznie na samym białku ma negatywny wpływ na nasz zdrowie, ponieważ w dużym stopniu zwiększa występowanie chorób serca i całego układu krwionośnego. Oczywiście stosowanie białka jest jak najbardziej na miejscu, z tym, że trzeba dodatkowo połączyć je z produktami które zawierają niski indeks glikemiczny. Przykładem takiego zdrowego śniadania może być, fasola na toście z pełnoziarnistego pieczywa. Podsumowanie – duże ilości białka + niski indeks glikemiczny = mniej kilogramów.

 

Nie pijmy soku na śniadanie

Uważajmy, co pijemy rano, dlatego, że nasz nieprzyjaciel ukrywa się pod osłoną źródła witamin. Naukowcy z Wielkiej Brytanii przeprowadzili badania na osobach pijących codziennie sok pomarańczowy na śniadanie, z których wynika, że przez 2 h po jedzeniu tempo, w jakim organizm normalnie spalał tłuszcz zmalało aż o 20%. Organizm spala szybciej węglowodany niż tłuszcz, dlatego gdy zawarty w soku cukier dostanie się do krwiobiegu zostaje spalany jako pierwszy. Tutaj tyczy się to wszystkich soków, nawet tych z naturalnych owoców. Jeżeli nie możecie zaprzestać ich picia podczas śniadania , to ograniczcie węglowodany z innych produktów żywnościowych.

Większa motywacja przy odchudzaniu

Tutaj ważne mogą okazać się portale społecznościowe, ponieważ zamieszczenie informacji np: na facebooku na temat Naszych postępów w utracie zbędnych kilogramów może zwiększyć naszą skuteczność nawet o 30%. Ogólnie schemat jest bardzo prosty i znany nam wszystkim, jeżeli deklarujemy coś publicznie mamy większą motywację do dotrzymania słowa. Przy pomocy portali internetowych publicznością stają się Twoi wszyscy znajomi.

 

Uwaga na pewność siebie

Ogólnie przyjęta zasada, która mówi, kto gra mocno, musi wygrać, nie sprawdza się w przypadku odchudzania. Podczas badań przeprowadzonych na uniwersytecie w Wielkiej Brytanii, okazało się, że osoby, które były pewne swoich szybkich i łatwych do osiągnięcia rezultatów, stawali się o 25% bardziej narażeni na efekt jo-jo niż osoby, które miały co do swojego odchudzania pewien dystans. Tutaj głównie chodzi o to, aby ustalać sobie cele łatwe do realizacji, to właśnie one przybliżą Cię do sukcesu.

 

Zielona kawa

Tutaj jedzenie nieprzetworzonej żywności zdaje się mieć sens, nawet w przypadku kawy. Jeśli zastąpimy zwykłe palone ziarna kawy tylko i wyłącznie zieloną kawą, która nie jest w żaden sposób palona ani fermentowana, możemy otrzymać całkiem fajne wsparcie w walce ze zbędnym balastem. Zielona kawa hamuje absorbcję glukozy, zmniejszając jej ilość, która trafia do komórek tłuszczowych. W ciągu zaledwie 18 tygodni osoby pijące zieloną kawę schudły o 6 kg więcej niż osoby pijące kawę paloną.

 

Spanie a odchudzanie

Tutaj mamy kolejny dowód na związek między snem a utratą zbędnych kilogramów. Udowodniono, że długotrwały niedobór snu negatywnie wpływa na mózg. Osoby zmęczone sięgają zazwyczaj po produkty o wysokiej zawartości cukrów oraz tłuszczu przez co zwyczajnie tyją. Jeszcze ważne jest aby spać mniej więcej tyle samo godzin każdego dnia. Dlatego pamiętajcie aby wysypiać się za każdym razem gdy jest to tylko możliwe.