Dieta przed startem

Co zjeść by wygrać?

Mam dla was plan, jak należy jeść aby mieć już przewagę przed samym startem:

 

Cztery dni przed startem – zbieranie mocy

Zaczynamy spożywać większa ilość węglowodanów niż do tej pory, zalecane jest nawet do 80% dziennego zapotrzebowania . Dzięki temu jesteśmy w stanie zwiększyć zapasy glikogenu w mięśniach.

 

Na jeden dzień przed startem – nawodnić organizm + minerały

Na wieczór dodatkowo pijemy szklankę wody z magnezem i multiwitaminą , magnez zapobiega skurczą zaś multiwitamina działa dobrze na stres przed startem.

 

W dzień startu, rano – nawadnianie + energia

Rano od momentu przebudzenia co 1 godzinę pijemy 1 szklankę wody ( stopujemy na godzinę przed startem). Na śniadanie jemy rzeczy przez nas sprawdzone, żeby zapobiec niepotrzebnym problemom żołądka w czasie  zawodów bądź wyścigu.  Zalecane jest zjedzenie muesli z jogurtem naturalnym, bananem oraz suszonymi owocami (130g mesli dla osoby ważącej około 80 kg).

 

W trakcie wyścigu – izotonik + płynna energia

Najlepiej  podczas zawodów pić izotoniki a nie wodę, ponieważ lepiej nawadniają organizm. Dobrze pić 10 min po stracie i później co 15 min .

 

Po zawodach – regeneracja

Zalecane jest spożycie jak najszybciej odzywki węglowodanowej, natomiast wodę pijmy dopiero po 20 min . Stężenie węglowodanów stanie się wyższe i odbudujemy zapasy glikogenu. A do jedzenia najlepiej owoce, ryż na zimno i jogurt naturalny z mesli..