Dieta kopenhaska

Dieta Kopenhaska trwa 13 dni i jest zalecana przede wszystkim dla ludzi z silną wolą, gotowych się poświęcić, jest stworzona specjalnie dla tych, którzy cieszą się dobrym zdrowiem i chcą w szybki sposób schudnąć – od 7 do 20  kilogramów, w ciągu zaledwie dwóch tygodni. Taka dieta nie jest dobrym wyborem dla osób mających problemy z wysokim ciśnieniem krwi lub problemami z żołądkiem. Ponadto, stosowana nie powinna być  przez sportowców oraz osoby pracujące fizycznie. Dieta Kopenhaska nie jest absolutnie zalecane dla kobiet w ciąży i karmiących piersią! Dużo osób uważa, że jest taka sama jak dieta makrobiotyczna, ale nie mają racji.

Generalnie dieta kopenhaska powinna trwać dokładnie 13 dni, skracanie lub wydłużanie może przynieść nie pożądane rezultaty, chyba że, jej stosowanie okazuje się być  szczególnie szkodliwe i źle wpływa na funkcjonowanie organizmu. Wówczas zaleca się zrezygnowanie ze stosowania owej diety.

Menu diety kopenhaskiej w zasadzie nie zawiera węglowodanów. Z tego powodu, w trakcie jej stosowania mogą wystąpić zawroty głowy, trudności z koncentracją, zmęczenie, złe samopoczucie, drażliwość.
Powyżej wymienione negatywne skutki mogą wystąpić w największym stopniu w pierwszych dniach diety, jako  następstwo zbyt nagłej i bardzo drastycznej zmiany diety – jest to szok dla organizmu. Dlatego też, warto około 2 tygodnie przed rozpoczęciem diety w celu przygotowania ciała i ogólnie organizmu – zmniejszyć liczbę zjadanych posiłków.

Główną zasadą tej diety jest jedzenie tylko trzech posiłków dziennie tj. śniadania, luncho- obiadu i kolacji.

Śniadanie w większość dni składa się wyłącznie z czarnej kawy ewentualnie z dodatkiem jednej łyżeczki cukru rano, powinno się ją pić tuż po przebudzeniu, aby pić na pusty żołądek, zadaniem takiej kawy jest dostarczanie organizmowi energii. Lunch lub jak kto woli obiad – powinny być spożywane nie później niż około 14 godziny i około 18 przychodzić powinna pora na kolację. Kaloryczności posiłków powinna mieścić się w zakresie 500-900 kcal.