Dieta grejpfrutowa

Przeglądając kolorowe magazyny dostrzec możemy, że kanonem piękna w dzisiejszych czasach są piękne, szczupłe, wysportowane ciała. Tyczy się to zarówno kobiet jak i mężczyzn. Stąd też możemy zauważyć, że od pewnego czasu rośnie zainteresowanie wszelkiego rodzaju dietami, które mają pomóc nam osiągnąć wymarzone efekty.

Jedną z takich diet jest dieta grejpfrutowa, którą pokrótce oczywiście omówię. Jak można się zorientować po samej nazwie, podstawą tej diety są grejpfruty. Grejpfrut, jako owoc jest bogatym źródłem pektyny, pomocnej w obniżaniu cholesterolu a także tak samo jak inne owoce cytrusowe – bogatym źródłem witaminy C.   Dieta grejpfrutowa jest dietą niskokaloryczną, po czym wnioskować możemy, że zawiera ona bardzo mało tłuszczy. Aby dieta przynosiła efekty, powinniście pamiętać o przestrzeganiu kilku podstawowych zasad. Po pierwsze, przechodząc na taką dietę należy zapomnieć o używaniu soli! Po drugie bardzo ważne jest unikanie smażenia – i zastąpienie go pieczeniem lub gotowaniem na parze. Po trzecie – biorąc pod uwagę nazwę : owoce z nazwy powinny być składnikami nie mniej jak dwóch posiłków w ciągu Waszego dnia! Dodatkowo powinienem zwrócić Waszą uwagę na czas trwania diety z racji tego, iż jest ona niskokaloryczna nie powinna trwać dłużej niż 2 tygodnie!! A zapomnieć powinny o niej kobiety w ciąży a także osoby w wieku dojrzewania, które potrzebują wszystkich składników odżywczych do prawidłowego rozwoju.

Jeżeli chodzi o przykładowy jadłospis, posiłki mogą wyglądać następująco :

Śniadanie: 2 jajka ugotowane i 2 plasterki bekonu do tego kawa lub herbata i ½ grejpfruta, na obiad : pstrąg pieczony w piekarniku, mniej niż 100 g makaronu i buraczki a na kolację zjeść można : koktajl grejpfrutowy, którego bazą powinien być kefir, w razie gdyby był zbyt kwaśny, można dosłodzić go słodzikiem ( nie cukrem! ).

Kolejny dzień może wyglądać następująco –  na śniadanie: sok grejpfrutowy a do niego ½ grahamki z chudym twarogiem, na obiad możecie upiec pierś z kurczaka i podać ją z sałatką grejpfrutowo – cykoriową z dodatkiem sosu winegret. Na kolację przyrządzamy wówczas sałatkę owocową oraz kawę lub herbatę.

Dzień następny można rozpocząć  od płatków owsianych z jogurtem naturalnym, na obiad gotujemy rybę z buraczkami i zjadamy grejpfruta, natomiast na kolację gotujemy chudą wołowinę z sałatką owocową – gdzie co najmniej jeden z owoców jest grejpfrutem.