Dieta dukana – wady i zalety

Wspominałem wczoraj, że podam Wam przykłady posiłków na diecie białkowej, zacznę jednak od zestawienia Dieta dukana – wady i zalety. Powszechnie mówi się o tym, że dieta proteinowa jest super dobrą dietą, która posiada same zalety: jemy ile chcemy, wszystko zdrowe a kilogramy lecą i lecą  😉 Jednak nie jest to wcale prawdą.  Ostatnio natknąłem się na pewnej stronie na artykuł, odnoszący się do programu bodajże „dzień dobry TVN”, w którym poruszano temat właśnie wad i zalet Diety Dukana. Do najczęstszych wad, dietetyk zaliczył wówczas wzdęty brzuch , senność czy nerwowość, pogorszenie stanu skóry, nieświeży oddech  czy też najczęściej awitaminozę. W przypadku kobiet dojść może również do zatrzymania okresu. Pomimo dostarczania dużych ilości białka w trakcie przyjmowania posiłków, dojść może nawet do odwapnienia kości czy też do zakwaszenia organizmu. Do odwapnienia może dość podczas skomplikowanego procesu który rozpoczyna się od zwiększenia ilości spożywanego białka w trakcie czego, dochodzi do zwiększonego wydalania wapnia z moczem stąd też nasze kości mogą być słabsze i wyniszczone.  Jak czytałem również na innych stronach, negatywnych skutków nie możemy dopatrywać się od razu – czasami pojawiają się dopiero po upływie jakiegoś czasu. Chodzi tutaj o różnego rodzaju warunki osobiste. Przebyte choroby, odbyte diety, wiek.  Dość może o wadach, miało być także o zaletach, które po przedstawieniu wad wypadną już chyba blado  😀 Największą zaletą oczywiście każdej diety odchudzającej jest utrata kilogramów.

Dieta dukana zapewnia, że można zrzucić ich dużą ilość w dość krótkim czasie. Jako kolejną zaletę można wymienić brak efektu jo-jo co przy dietach odchudzających jest obiecującą zaletą bo któż z osób zrzucających kilogramy marzy o tym aby po zakończeniu diety i uzyskaniu wymarzonej wagi, odzyskać kilogramy i to bardzo często w podwójnej ilości!  Najważniejszą rzeczą jaką wyczytałem, w poszukiwaniu informacji o plusach i minusach Dukana, jest informacja, że nie jest to dieta na całe życie, owszem można zastosować ją jeżeli mamy nadwagę i chcemy się jej pozbyć, ale po unormowaniu wagi, powoli należy wrócić do odżywania, zawierającego wszystkie, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania składniki pokarmowe, ponieważ spożywanie jedynie białka w dużych ilościach może doprowadzić do obciążenia nerek oraz wątroby!

Miał być również poruszony temat Dieta dukana przepisy ale o tym niestety z powodu braku czasu dopiero w następnym poście! Być może jeszcze dziś 😛