Czerwone mięso

Witam wszystkich 😛  Dziś zainteresował mnie temat czerwonego mięsa a konkretnie cała prawda o nim. Dowiedziałem się, że czerwone mięso nie ma wcale najlepszej opinii, a do tego badania przeprowadzone w Ameryce  udowodniły, że może mieć nawet negatywny wpływ na nasze życie a właściwie na długość naszego życia.

A więc: Czerwone mięso to między innymi krwiste steki, kotlety wieprzowe i boczek. Udowodniono, że nawet jeden nieplanowany, dodatkowy kawałek nieprzetworzonego czerwonego mięsa zwiększa prawdopodobieństwo naszej śmierci aż o 14% , natomiast przetworzonego (kiełbasa, boczek), aż o 19%.  Ale spokojnie, przejdźmy dalej …

 

ATAK SERCA NAM NIE GROZI

Ale zawsze jest jakiś haczyk, ponieważ nie grozi on nam pod dwoma warunkami:

1. Nie jadasz wyłącznie samego mięsa

2. Nie jesteś mieszkańcem  USA, ponieważ to oni jadają go najwięcej.

Osoby, które nie potrafią odmówić sobie czerwonego mięsa i jedzą go dzień w dzień, stają się automatycznie bardziej narażeni na różnego rodzaju choroby serca, a do tego tłuszcze nasycone oraz wysoki cholesterol podnoszą negatywnie ciśnienie krwi. Ale nie bierzmy sobie teraz wszystkiego tak bardzo do serca, ponieważ ludzie zamieszkujący Europę, nie spożywają czerwonego mięsa tak dużo jak Amerykanie, i nie musimy przesadnie przejmować się na na naszej kanapce znajduje się boczek.

Najlepiej : Starajmy się nie przekroczyć 65g czerwonego mięsa dziennie.

 

MOŻECIE ZJEŚĆ WIĘCEJ NIŻ SĄDZICIE

To, że możemy zjeść więcej nie znaczy – jedz ile wlezie.  Jeżeli będziemy spożywali, je co drugi-trzeci dzień nic nam się nie stanie. Nie powinniśmy zjadać więcej niż 500g czerwonego mięsa tygodniowo. Bardzo ważną rolę jednak odgrywa to w jakiej postaci zjemy to mięso. Czy to zjemy stek, czy kawałek wieprzowiny, kiełbaski wieprzowe, mięso wołowe – dopóki nie przesadzimy, nic nam nie grozi.

 

CZERWONE MIĘSO I KULTURYŚCI

O i proszę z tego co mi wiadomo to czerwone mięso wcale nie jest sposobem na szybsze przybranie masy.

– Najważniejsze : Trawienie takiego mięsa zajmuje nam znacznie więcej czasu, dlatego nasz organizm przyswaja aminokwasy zawarte tym rodzaju mięsa w mniejszej ilości. Lepszą opcją jest zjedzenie kanapki z tuńczykiem bądź wypicie 0.5 l mleka. Ważne jest również to, że czerwone mięso zawiera najwięcej kreatyny, która buduje nasze mięśnie, ale musimy wiedzieć, że nie może stanowić ono podstawowe źródło kreatyny, uzupełnić niedobory możemy przy pomocy tłustych ryb np.: łosoś oraz śledź.

Taka ciekawa myślę dla wszystkich informacja : proporcje idealnego posiłku p treningowego (węglowodany, białko, tłuszcz) powinny wynosić –  9 : 7 : 3 .

 

CZERWONE MIĘSO – DUŻA ILOŚĆ NASYCONYCH TŁUSZCZÓW

Jeżeli mamy porównywać je z indykiem, rybą bądź kurczakiem  to możemy śmiało stwierdzić, że nie należy ono do najchudszych. Zależy Wam na pozbyciu się tłuszczu? Możecie pomóc sobie w tym – wystarczy odkroić  widoczny gołym okiem tłuszcz.

Ciekawostka: Mięso hodowlane zawiera więcej tłuszczów nasyconych niż dziczyzna, która w dodatku jest mniej kaloryczna.

 

Mam nadzieję, że podane wyżej informacje, pomogły zrozumieć wam, że zdrowy umiar w jedzeniu to zdrowe serce w przyszłości.