Ćwiczenia z kettlebellem

Dobra forma = żelazne zasady treningu !

Planujecie bić swoje dotychczasowe rekordy a nie macie pomysłu jak zwiększyć swoją siłę i wytrzymałość?  Pokażę  Wam ćwiczenia z kettlebellem, dzięki którym z ogromną łatwością nauczycie się transferować moc drzemiącą w nogach do góry ciała.

 

Na początku musicie poznać 4 stalowe zasady, dotyczące prawidłowej postawy:

 

– stabilna pozycja

Stajemy prosto, nogi trochę szerzej niż barki. Łapiemy oburącz kettlebell. Uginamy nogi lekko w kolanach, pochylamy się do przodu. Plecy musimy trzymać cały czas prosto, natomiast klatkę wypinamy jak najmocniej do przodu. Starajmy się nie odrywać pięt od ziemi.

 

– transfer siły

Tutaj natomiast musimy płynnym ruchem wyprostować nogi w kolanach i wypchnąć mocno biodra do przodu. W trakcie jak prostujecie nogi i wypychacie biodra powinniście odczuwać jak ciężarek sam zaczyna unosić się do góry. Zaczynamy od przenoszenia kettla na wysokość barków, a z treningu na trening wydłużamy ruch.

 

– płynny powrót

Najlepiej jak będziecie się starali wracać od razu do pozycji startowej, najpierw wypychając biodra do tyłu by przejść do pochylenia do przodu. Natychmiast uginamy nogi w kolanach i pozwalamy, aby odważnik wrócił na miejsce. Taka mała podpowiedź, wykonujcie ćwiczenie w rękawiczkach to zapobiegniecie wyślizgnięciu się kettla.

 

– pojedynczy swing

Wykonując unoszenia kettla jednorącz musimy pamiętać o tym , aby kciuk był skierowany w tył. W czasie wymachu rotujcie staw łokciowy, w celu przejścia do nachwytu. Jak po treningu zaczną boleć Was plecy, może oznaczać to dobranie zbyt dużego ciężaru.

 

Unoszenie kettla jednorącz

– podnosząc go jedną ręką poprawiamy technikę unoszenia.

Jak poprawnie wykonać?  Stajecie w rozkroku  nogi lekko ugięte , szerzej niż ramiona , pochyleni do przodu z Kettlem między nogami. Wykonując ruch prostujemy nogi, wypychamy biodra do przodu i płynnym ruchem przenosimy ciężarek jak najwyżej się da.