Co jeść przed treningiem

Tutaj zazwyczaj popełniamy błąd, ponieważ dosyć często albo nie jemy nic, albo coś co nie ma tych wartości odżywczych, których aktualnie potrzebujemy i w dodatku jemy praktycznie 10 min przed treningiem. Zapytałem parę osób, które ćwiczą na siłowni, co jeść przed treningiem? Większość odpowiedziała – a co można jeść, to co zawsze jakieś kanapki i coś do picia.  Jeżeli myślimy o masie mięśniowej bądź ogólnie o schludnej sylwetce, niestety kanapki to bardzo zły wybór.

Ważne ! -> Powinniście zapamiętać, że przerwa między posiłkiem a treningiem powinna wynosić godzinę czasu, ten czas pozwoli uwolnić Wam energię, którą potrzebujemy do ćwiczeń, nie muszą to być wcale ćwiczenia na siłowni, mogą to być biegi, albo inna dyscyplina sportu.

 

Energia przed treningiem:

– brązowy ryż

– kurczak bądź indyk

– jabłko przed skórką

– ciemny makaron

– naturalny jogurt

– zielona fasola

– suszone owoce

– banany

– seler naciowy

Wyżej podałem główne produkty (oczywiście odpowiednio połączone ze sobą) dadzą wam wystarczająco dużo mocy, trening trwający 2 godziny nie będzie wyzwaniem. Oczywiście możemy dodać jeszcze parę składników tak jak na niżej opisanym przykładzie:

 

Muesli z suszonymi owocami

Składniki:

– 1 banan oraz 1 jabłko

– 1 mniejsza cytryna

– mniejsza garść orzechów laskowych

– 1 stołowa łyżka suszonych bananów

– 1 stołowa łyżka pestek słonecznika

– garść płatków owsianych

– 0.5 l mleka

– jogurt naturalny

– 1 stołowa łyżka miodu

 

A teraz bierzemy się za przygotowanie, czas 15 min:

Do dzieła, od 1 do 4 minuty, musimy pokroić jabłko oraz banana w plasterki, następnie od 4 do 5 minuty wyciskamy sok z cytryny i oblewamy nim nasze wcześniej pokrojone owoce, gwarantuje nam to, że nie ściemnieją. Następnie od 5 do 13 minuty, powinniśmy wsypać wszystkie suszone produkty do jakiegoś pojemnika, może być to miska i dokładnie wymieszać. Na sam koniec od 13 do 15 minuty, zalewamy mlekiem, jeżeli jest to Wasz drugi trening wlejcie całe, natomiast jeśli jest to pierwszy trening, powinniśmy wlać go nieco mniej. Na końcu dodajemy jeszcze śmietanę oraz łyżkę miodu i mieszamy. Smacznego.

 

Jakie osiągniemy korzyści?

Proste, banan posiada dużą ilość węglowodanów, które wolno uwalniają energię, suszone owoce oraz płatki owsiane, są źródłem błonnika i zawierają niski indeks glikemiczny, gwarantuje nam to, że będziemy mieli stabilny przepływ mocy bez nagłych skoków.