Co jeść po treningu

Wcześniej poruszyłem temat co jeść przed treningiem, natomiast teraz powiem co nieco na temat posiłku potreningowego. Każdy taki posiłek z dużą zawartością białka powinien być spożywany nie później niż do 45 min po ukończonym wysiłku fizycznym. Niżej przedstawię odpowiedź na pytanie, co jeść po treningu.

 

Wspomagacze mięśni:

 

– białka jajek

– biały chleb

– kurczak albo indyk

– makaron

– tłuste ryby

– jogurt

– wafle ryżowe

– ser żółty

– (do każdego wyżej wymienionego produktu, możemy inny niewymieniony wyżej składnik, aby spotęgować moc)

 

Teraz czas na przykładowy posiłek, będą to grillowane szparagi z bajglem, lub bułką. Oczywiście maksymalny czas przygotowania 15 minut :

Podstawowe składniki:

– 1 bajgiel bądź bułka – kto jak lubi

– 4 wędzone sardynki

– 6 szparagów

– 2 średniej wielkości cebule

– 1 większa cytryna

– oliwa, najlepiej –  extra virgin

– ząbek czosnku

 

Przygotowanie, czas start:

Na początku od 1 do 3 minuty, powinniśmy zająć się podgrzaniem patelni do grillowania, na niewielkim ogniu. Jednocześnie zabieramy się za gotowanie szparagów we wrzątku z odrobiną soli, jeżeli będą gotowe, musimy odsączyć i położyć na patelni. Kolejne 2 minuty, tyle czasu potrzeba nam na zwiększenie temperatury oraz dodanie oliwy. Teraz podsmażamy je z dwóch stron i przekładamy na deskę. Od 6 do 10 minuty, ten czas przeznaczymy na zmniejszenie ognia pod patelnia i podsmażenie ryb, przewracając je kilka razy, jeżeli będą gotowe przekładamy na talerz. W 10 minucie powinniśmy przekroić bułkę bądź bajgla na pół i położyć na patelni. W tym samym momencie siekamy cebulę na drobno, następnie zdejmujemy pieczywo z patelni i wykładamy na talerz, musimy jeszcze posmarować je czosnkiem. Na koniec od 13 do 15 minuty, skrapiamy bułkę oliwą, oraz kładziemy cebulę, szparagi i sardynki. Ostatecznie skrapiamy wszystko sokiem z cytryny.

Gotowe, dajcie mięśniom to co potrzebują.

 

Korzyści dla Was:

Jak wszyscy wiemy, ryby dostarczą nam dużą ilość białka, bez niepotrzebnego tłuszczu, który występuje w mięsie. Posiadają natomiast kwasy tłuszczowe, które wspomagają nasz metabolizm. Szparagi to dostawca błonnika, który pozwala w pełni wykorzystać inne składniki odżywcze. Bułka albo bajgiel zawiera węglowodany o wysokim indeksie glikemicznym, co wspomaga transport białka do mięśni.