Co jeść na śniadanie

Właśnie, to dobre pytanie, można się zapytać również, kiedy zjeść śniadanie? Odpowiedź jest prosta – bezpośrednio po przebudzeniu, w ten sposób podkręcimy metabolizm, który będzie nam sprzyjał przez resztę dnia. Solidny poranny posiłek sprawi, że staniemy się silniejsi oraz będziemy mieli więcej energii. Pamiętajcie, że wasz organizm to nie śmietnik, zasługuje on na coś więcej niż Fast Food.

 

 

Wymienię teraz produkty, które zdecydowanie sprzyjają spalaniu tkanki tłuszczowej oraz dzięki, którym przestaniemy się zastanawiać co jeść na śniadanie, żeby spalić tłuszcz.

Spalacze tłuszczu:

– płatki owsiane

– cytrusy

– chleb pełnoziarnisty

– pomidory

– jabłka

– nabiał

– woda

– czosnek

– jajka

 

Wiemy już, co należy jeść, teraz zabierzmy się za konkretne śniadanie przyspieszające metabolizm. A więc zacznijmy od prostego, chudego ale wzbogaconego głównie o wartościowe składniki odżywcze posiłku. Nawet pozwolę sobie zażartować, wstajecie, zjecie, schudniecie i nie musicie się martwić, że nie zdążycie do pracy w określonym czasie.

 

Dziś polecam – pieczone pomidory na toście

Potrzebne składniki:

– 4 pomidory

– 1,5 ząbka czosnku

– kilka gałązek świeżego tymianku

– 40 ml oliwy

– sól i czarny pieprz

– 2 kromki pełnoziarnistego chleba

– 1/3 cytryny ( może być limonka)

 

Przygotowanie naszej przepysznej odchudzającej potrawy, którą przygotujemy w 15 min, czas start:

Od 0 do 2 minut podgrzewamy piekarnik najlepiej do 180 stopni, w tym czasie musimy posiekać czosnek oraz wymieszać go z oliwą. Następnie od 2 do 4 minuty kroimy pomidory (na pół) i wrzucamy je do pojemnika z tymiankiem, doprawiamy czarnym pieprzem i dokładnie wymieszajmy. Teraz od 4 do 9 min.,  odpalamy opiekacz i umieszczamy nasze pomidory przecięta częścią do góry na metalowej podstawce i wkładamy pod grzałkę na 5 minut. Zbliżamy się do końca, od 9 do 14 minuty, przekładamy podstawkę z pomidorami do piekarnika na około 5 min jednocześnie opiekając chleb pod grzałką. Na koniec zostaje nam 1 minuta, więc wyjmujemy pomidory, przekładamy je na gotowe tosty, posypujemy solą oraz skrapiamy oliwą. Do tego przygotowujemy szklankę wody z sokiem z cytryny.

Mam nadzieję, że jasno opisałem sposób przygotowania tego prostego szybkiego dania.

 

Jakie korzyści odniesiemy spożywając takie śniadanie?

Tutaj bardzo ważny jest chleb, który posiada niski indeks glikemiczny, co gwarantuje nam uwalnianie się energii zawartej w węglowodanach przez cały poranek ( jak z tej reklamy LU GO! ). Sok z cytryny a konkretnie witamina C zawarta w cytrynie wspomoże przemianę materii. Musimy uważać jednak na ilość dodanej oliwy, ponieważ spożycie zbyt dużej dawki, może wykazać nam na koniec dnia przekroczenie podstawowego zapotrzebowania.