6-pak

Przyszedł czas, abym przedstawił wam (awaryjny) hym, w sumie dla mnie jest to i jeden z lepszych sposobów na poprawienie dynamiki, kondycji oraz wzmocnienia i wyrzeźbienia mięśni brzucha.

6-pak

Zbudowanie go nie kończy się tylko i wyłącznie na setkach nudnych powtórzeń spięć brzucha, możemy zastąpić to wszystko sprintem. Sprint? Tak chodzi mi o szybkie bieganie, w czasie sprintu (szybkiego biegania) wykonujemy bardzo dużą ilość powtórzeń unoszenia nóg, a do tego towarzyszy nam mocne napięcie korpusu w celu stabilizacji sylwetki.

Dobra to do dzieła:

Jedyne co potrzebujemy do ćwiczeń to schody o długości 10 m, bądź cała klatkę schodowa:

 

Lekki trucht po schodach / pojedynczy stopień

–  Tutaj chodzi o wbieganie po schodach, ale w taki sposób, aby stawiać obie stopy na każdym stopniu. Staramy się przez cały czas utrzymywać te same tempo i pamiętajmy, aby każde uniesienie kolan było na tej samej wysokości ( kolano na wysokości pasa). Taka mała uwaga – staramy się nie zerkać pod nogi.

 

Lekki trucht / co drugi stopień

– Teraz mamy za zadanie , wbiec do góry, ale stawiając nogę co drugi stopień. Z tym, że stawiamy tylko jedną nogę na stopniu. Tutaj chodzi bardziej o dynamikę niż dokładność, radzę skupić się na osiągnięciu celu i szybkim wykonaniu ćwiczenia.

 

Wskoki na stopnie na jednej nodze / lekki trucht

–  Tym razem musimy skupić się na poprawnym wykonaniu tego ćwiczenia, ponieważ będzie już nam trochę ciężej, musimy wskoczyć na sama górę na jednej nodze, stawiając stopę na każdym stopniu. Ważne będzie utrzymanie równowagi, dlatego wskazane będzie napięcie korpusu oraz rozstawienie szeroko rąk.

 

Wskoki obunóż

–  Ostatnie ćwiczenie polega na utrzymaniu stóp blisko siebie, nogi lekko ugięte, ręce wyprostowane trzymamy za sobą, w czasie wyskoku robimy wymach nimi do góry . Wskakujemy obunóż co drugi stopień.

 

Jak już wykonaliśmy 4 przedstawione ćwiczenia jedno po drugim, robimy sobie 4 min odpoczynku i powtarzamy taki obwód jeszcze 3 razy.

 

– Na koniec jeszcze taka uwaga dla osób, które chcą doprowadzić swoje ciało do tzw. „sylwetki modela”:

Jeżeli wcześniej waszym celem było jedynie zwiększenie masy mięśniowej i skupialiście się na wolnych ruchach na dużych ciężarach, a teraz chcecie dostrzec szybciej efekty ( wyrzeźbione schludne ciało ), nie ma nic lepszego jak wykonywanie każdego powtórzenia tak szybko jak jest to tylko możliwe na znacznie mniejszym obciążeniu. W taki sposób w znacznie szybszym tempie uzyskacie wymarzone efekty.